2012. augusztus 3., péntek

Lemerült a Duracell, eddig bírtam :) Cserébe dióhéjban az ájurvédáról :)




Egészen a mai napig minden reggel még óracsörgés előtt kipattantam frissen fitten az ágyból, de ma történt valami -lehet, hogy a telihold..... Vagy csak a puszta fáradtság??


Egy biztos, reggel fél 4 helyett fél 11 kor sikerült fölébrednem. Furcsa volt, hogy világos van, amikor megnéztem az órát, háááát.
Belegondoltam, hogy reggel 7-9-ig jegyzetelhettem volna egy kezdő és egy haladó gyakorlást, saját gyakorlásom pedig 9-12-ig éppen zajlik, én meg itt ülök az ágy szélén teljes kómában, és fejtegetem, hogy most akkor mi legyen. Sietni nem akarok, nem tudok, nem birok, a lelkiismeret furdalás és bűntudat azért mardossa a lelkem.


Hogy voltál képes 12 órát egyben csak alvással tölteni? Máris jön a válasz bentről, hát úgy, hogy nem lehet hosszú távon 4, 5, 6, óra alvással élni, néha a kompenzációnak is meg kell történnie, amikor is egyszerűen kómába esik az ember, se kép, se hang, csak a bambulás van. :)
És így van jól, szépen lassan elfogadom, hogy ez van, ez történt, majd az esti órán részt veszek, gyakorolni pedig itthon is tudok.


Ez alatt a pár hét alatt rátaláltam egy szuper ájurvédás dokinőre, aki 25 éves tüneményes kis lény. :).
Hogyan is zajlik egy ájurvédás tanácsadás és kezelés??
Hát viccesen, legalábbis a mai rendkívül mókás volt… :)
Hosszan kikérdeznek a napi rendedről, a táplálkozásodról, ha van bármi betegséged, panaszod, részletes kérdések emésztésed ügyében, hangulatod, lelki állapotod, életkorod, testsúlyod-nem is sorolom.
Pulzus kontroll, szemvizsgálat, izmok, ízületek állapota.
A hosszas kikérdezés és vizsgálatok által megállapítják a testtípusodat, és hogy a szervezetedben melyik elem van túlsúlyban (föld, víz, levegő), és annak érdekében, hogy az eredeti állapotodat elérd, amivel megszülettél és újra harmóniában kerüljön a szervezeted étkezési tanácsokat adnak, javasolnak kezeléseket is, amit vagy kipróbálsz, vagy azt mondod, hogy háááááát, azért ez már sok. :)
Gondolom, már sejtitek, hogy a kipróbálom verziót választottam. :)


És hogyan is zajlik egy ilyen kezelés??
Az első lépés az Abhyanga, ami azt jelenti, hogy a testtípusodnak megfelelő olajjal beolajozzák a tested.
Fekszel egy asztalon és konkrétan rád öntik az olajat, majd bele masszírozzák az ízületeidben, izmokat is érintve.
Ezt követi a Swedan. Egy emelettel lejjebb fekszel (mintha az asztal alatt feküdnél), olyan koporsó kinézetű, a fejed kint van és gőzölik az egész tested, most már nemcsak az olajban tocsogsz, hanem izzadsz is hozzá jólesően, mert tényleg nem robban szét az agyad a melegtől.
És utána jön a várva várt beöntés meleg olaj  gyógynövény koncentrátummal  keverve.
Ima, hogy nehogy visszajöjjön a jó kis folyadék, csak eljussak előtte a mosdóba… :)
Shirodhara a következő lépés, ami annyit jelent, hogy újra fekszel az asztalon, a homlokra meleg olaj és meleg gyógynövény koncentrátumok csurgatva szép lassan, a harmadik szem területét tisztítva és az elmét lecsendesítve.


Kb 30 percig csurog az olaj, amitől újra kómába esek, ugyanis a központi idegrendszert nyugtatja, meg a csapongó elmét csendesíti, akár a jóga. :)
Túl nyugodt leszek már, gondoltam magamban - ha majd ezt a klubban elmesélem… :)
Utolsó állomás a Nasya-olajos, vajas gyógynövényes folyadékot öntenek az orrodba, hogy a homloküreg és arcüreg is kitisztuljon, csíp, éget, folynak a könnyeim.
A hajam olyan, mintha frissen 5 liter olajat öntöttem volna rá -megéri, mert kilazultam, könnyebbnek érzem magam.


A történet vicces része csak most következik.
Elindulok haza, köhentek egyet az utcán és hát a beöntés távozik, szerencsére bokáig érő ruha van rajtam, és senki nem veszi észre, hogy folyik az olaj egészen a belső bokámig, az eső szakad, így amúgy sem lenne feltűnő, csak az a gond, hogy a papucsom is csúszkálni kezd az olajtól.
Szóval haza csúszkálok, és rohanok, nagy öröm, hogy végre itthon vagyok, és közel a mosdó.
Aztán órákig eltart, mire kimosom magam az olajból, és végre megtisztulva gyakorolni kezdek. - Mennyire jó, hogy most nincs este brutál óra, csak pranayama.
Ugyanis a következő olaj adag fejenállásban távozott….


De jó, hogy itthon vagyok, már láttam magam előtt, ahogy gyakorlunk 100-an, és fejenállásban csurogni kezd az olaj az arcom felé....... jajjjjj, de jó hogy itthon történik mindez.
Az élet apró örömei. :)


18 órától Geeta Pranayama órát tart.
Iszonyat tömeg van, egymás hegyén-hátán, nem számít a lényeg, hogy itt vagyunk, és lelkesedésünk határtalan (kivéve a mai reggelt).
Teljesen újjá születtem a pranayama óra után, így újra frissen ébredek majd holnap, legalábbis reménykedem.


Remélem, legalább annyira jól szórakoztatok most velem, mint én a mai napon -jó ha az ember nevetni tud a saját nyomorán… :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése