2011. december 8., csütörtök

Időjárás jelentés Baliról, szokásokról, ájurvédáról



Hőmérséklet 31 fok, az óceán sajnos lehűlt 29-ről 26 fokra, a páratartalom 70%-os.


Egy picit a balinéz szilveszterről, vagyis az év végéről, és az új év kezdetéhez kapcsolódó szokásokról:
Bali szigeteken a vallási arány 90 százalékban hindu.
Az év utolsó napján óriási démonokat készítenek, a színes, giccses, feldíszített démonok, szinte versenyeznek, hogy mewlyik a legnagyobb, majd a rossz szellemeket elűzve elégetik a démonokat.


Az év első napján pedig kijárási tilalom van, mindenki meditál egész nap, mert, ahogy kezded az évet, ahogyan töltöd az első napod, annnak fényében fog telni az egész év is. Ezen a napon repülő sem szállhat le, ajtók bezárva, és mindenki otthon mozdulatlanul meditál, és a családjával van.
Esküvő után pedig a menyasszony nem mehet ki  a lakásból 3 napig, hogy semmilyen rossz szellem és rossz energia ne férkőzzön a közelébe, ami majd árthatna az ifjú párnak.


Nagyon érdekes, ugyanakkor nagyon közel áll hozzám ez a felfogás. A múlt év végét is hasonlóképpen zártam, és így kezdtem a mostani évet, az egész napos meditációval, pedig nem is vagyok hindu.
Ugyan démonokat nem készítettem, de idén lehet, hogy kipróbálom, ha elégetem őket, akkor valóban megszabadulok-e minden ártó, negatív szellemtől??


Ma egy ájurvédás kezelésen vettem részt, sirodhara, ami annyit jelent, hogy masszázs után meleg olajat csurgatnak nagyon lassan és vékonyan a homlok (harmadik szem) területére.
Szintén az idegrendszer nyugtatása a cél. Ennél jobban már tényleg nem tudnak lenyugtatni, de ismét nagyon jól esett, ezúttal felfrissülten, és pihenten távozok, van még erőm, így rohanás, mert vár az óceán, és elringat újra…










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése